NetSuite CRM geeft je realtime een compleet overzicht van jouw klanten en leads. Met de Customer Relationship Management (CRM) -software van NetSuite heb jij de tools om al je relaties op een persoonlijke manier optimaal te bedienen. Zelfs als je klantenbestand groeit naar honderden of duizenden klanten.
NetSuite CRM is jouw persoonlijke assistent om klanten gedurende hun hele levenscyclus proactief van dienst te zijn. Van lead tot verkoopkans, verkooporders, uitvoering, verlenging, cross- en upselling en support. Uiteraard beschik je over de traditionele CRM-mogelijkheden: Sales Force Automation, Klantenservice en Marketingautomatisering. Maar ook Offertes, Orderbeheer, Commissies, Verkoopprognoses en geïntegreerde E-commerce staan tot je beschikking. En dit alles geïntegreerd in één cloud-ERP-oplossing!
NetSuite CRM stelt je in staat om het acquisitieproces in de grip te houden: Vanaf het eerste contactmoment tot het moment dat de order wordt ingelegd. Combineer stamgegevens, documenten en activiteiten om verkoopkansen om te zetten naar winst.
Leads, prospects en klanten
Afhankelijk van de fase kan een partij als lead, prospect of klant worden opgeslagen. De status wordt automatisch bijgewerkt wanneer deze verder in het verkoopproces komt.
Activiteiten
Plan eenmalig of herhaaldelijk telefonische afspraken, gebeurtenissen en taken middels activiteiten. Koppel je activiteit aan één of meerdere partijen en relateer deze aan stamgegevens of documenten.
Opportunity’s
Verkoopmedewerkers kunnen kansen bij prospects vastleggen in het systeem. Er kan geregistreerd worden waarin de potentiële klant interesse heeft, om welk geschat bedrag het gaat, welk hiervoor budget is vrijgemaakt, wanneer de beslissing valt en welke winkans er is.
Offertes
Officiële aanbiedingen naar prospects of klanten worden vastgelegd in offertes. Per offerte kan worden bijgehouden in welke fase de offerte zich bevindt. Een offerte kan gekoppeld worden aan een opportunity en bij akkoord vanuit de prospect worden gekopieerd naar een order.
Verkooporders
Klantbestellingen worden opgeslagen als verkooporders in NetSuite. Beschikbare aantallen en leverinformatie kunnen worden opgevraagd. Daarnaast is het mogelijk de betalingstermijn en facturatiemomenten in te stellen.
Met NetSuite CRM krijg je meer grip op geplande en verwachte omzet. Je kan deze uitgebreid analyseren, rapporteren en waar nodig bijsturen. Dat alles terwijl je tegelijkertijd de commissie van medewerkers registreert en nieuwe leads sneller en efficiënter aan je verkoopteams worden toegewezen.
Efficiënter werken
Binnen NetSuite CRM leg je regels vast omtrent leadverdeling. Het is bijvoorbeeld mogelijk om teams aan gebieden toe te wijzen. Nieuwe leads, prospects en klanten worden op basis van deze regels automatisch toegewezen aan een team van verkoopmedewerkers.
Verkoopprognoses
Het is mogelijk om verkoopprognoses over perioden vastleggen. De manager legt de prognoses per verkoopmedewerker vast. Het is mogelijk om prognoses te baseren op historische gegevens. Via diverse rapporten is het mogelijk om de gestelde prognose en de (gewogen) documenten te vergelijken.
Quota
Per afdeling, klasse, locatie en/of artikel kan per verkoopmedewerker of verkoopteam worden vastgelegd. Er kan per deelperiode een aantal opgegeven worden of een totaalaantal automatisch laten distribueren. Op basis van de quota kan ook een commissie worden berekend
Commissie
NetSuite CRM heeft uitgebreide mogelijkheden om commissies voor verkoopmedewerkers of verkoopteams te registreren, berekenen en rapporteren. Commissies worden ook financieel automatisch geboekt indien van toepassing.
NetSuite CRM: voorbeeld van omzetrapportage per verkoopmedewerker
Aftersales
Het is natuurlijk mooi om zaken aan je klanten te verkopen. Als er vragen of opmerkingen zijn, sta je uiteraard ook voor hen klaar. Hoe fijn is het als je dit in NetSuite CRM centraal kunt vastleggen? En dat je direct de originele order en andere handige gegevens binnen handbereik hebt?
Case management
Contactmomenten in het aftersales proces worden cases geregistreerd. Leg vast om welke klant en contactpersoon het gaat, welk type probleem het is, wie de case gaat afhandelen en nog veel meer. Open automatisch cases op basis van inkomende e-mails of maak een online formulier dat je op je website kunt gebruiken. Pas daarnaast regels en workflows toe om cases nog efficiënter af te handelen.
Issue management
Deze functionaliteit geeft de mogelijkheid om problemen te documenteren en beheren met artikelen die je maakt en/of verkoopt. Leg relevante informatie vast zoals de ernst, prioriteit, types, herkomst en of het probleem reproduceerbaar is. Zo verbeter je de kwaliteit van je producten en dienstverlening
Kennisdatabase
De kennisdatabase helpt je om informatie te organiseren rondom je artikelen en diensten. Voeg oplossingen toe en voorzie deze van gedetailleerde procedures. Gebruik oplossingen om cases sneller en kwalitatiever af te handelen.
Interne helpdesk
Je kunt NetSuite cases ook gebruiken om interne vragen te beheren. Met de helpdesk functionaliteit kunnen medewerkers cases inschieten voor een andere afdeling. Vragen of problemen voor bijvoorbeeld de IT-afdeling of het helpdesk team.
Het aanboren van nieuwe leads is essentieel voor iedere onderneming. Met NetSuite Marketing Automation heb je de juiste tools in handen om campagnes te starten, leads efficiënt te beheren en meer uit je bestaande klanten te halen.
Online formulieren
Door middel van online formulieren kun je eenvoudig een koppeling maken tussen je website en NetSuite. Online formulieren zijn aanpasbaar en te integreren in je website of webshop. De gegevens worden dan afhankelijk van je keuze als lead, prospect of klant opgeslagen in NetSuite. Je kunt zelfs regels instellen waarmee je duplicaten voorkomt.
E-mail campagnes
Pas voorgedefinieerde templates aan en stuur in een handomdraai gepersonaliseerde e-mails naar jouw leads, prospects en klanten. NetSuite houdt de ROI, herkomst en campagne response voor je bij.
Upsell manager
Meer uit je bestaande klanten halen? De upsell manager helpt je bepalen welke artikelen of artikelgroepen interessant kunnen zijn voor je klanten. NetSuite bepaalt op basis van historische gegevens de correlatie en het aankoop percentage. Vanuit het resultaat maak je groepen voor campagnes, taken voor verkoopmedewerkers, opportunity’s of geplande telefoontaken.
Met onderstaande demo-video's krijg je een goede eerste indruk van de mogelijkheden van NetSuite. Natuurlijk geven we je met plezier een persoonlijke (online) demo. Helemaal toegespitst op jouw vragen en situatie, zodat je gelijk een goed beeld krijgt. Vraag nu een persoonlijke demo aan!