NetSuite en Fortiqo voor zakelijke dienstverlening
De zakelijke dienstverlening is de grootste bedrijfstak in Nederland. Globalisering speelt in deze sector een belangrijke rol in relationeel en commercieel opzicht. Krapte op de arbeidsmarkt is een van de meest voorkomende obstakels. Dit tekort van expertise vraagt om efficiëntere processen. Dit terwijl veel ondernemingen worstelen met de omslag naar digitale processen, zoals projectregistratie, urenverantwoording, planning, CRM en facturatie.
toon uitdagingen
- Globalisering
De zakelijke dienstverlening is in toenemende mate op zoek naar nieuwe binnenlandse of buitenlandse vestigingen om klanten op de gewenste wijze te kunnen blijven bedienen. Bovendien maakt het ondernemingen interessanter voor andere ondernemingen.
- Projectregistratie
Zakelijke dienstverleners werken vaak project gebaseerd. De omvang en complexiteit van projecten is divers. Projecten raken alle facetten van een onderneming. Er dient conform afspraak te worden gefactureerd en geleverd te worden. Planning vergt een holografisch inzicht in beschikbaarheid van resources en materialen. Financiële rapportages vragen om een accurate registratie van uren, materialen en onkosten. Zaken als onderhanden werk (OHW), percentage-of-completion (POC) en voor- en nacalculatie zijn dan eenvoudiger te bepalen.
- Abonnementen
In toenemende mate worden diensten als abonnementen aangeboden. Ondernemingen kunnen op deze wijze een portefeuille opbouwen en hun afnemers hebben voorspelbare kosten. De vastlegging en het onderhoud van abonnementen is vaak een pijnpunt. Toevoegingen, wijzigingen of opzeggingen leiden tot afwijkende facturen, die in veel gevallen handmatig verwerkt dienen te worden.
- CRM
De vastlegging van commerciële kansen is voor veel ondernemingen een arbeidsintensieve taak. Het CRM-systeem is dikwijls niet gekoppeld aan het financiële systeem. Daarnaast biedt het registreren van projecten en abonnementen met afwijkende of doorlopende facturatie scenario’s vaak problemen omdat systemen hiervoor niet geschikt zijn.
- Facturatie
Projecten en abonnementen hebben vaak afwijkende, complexe facturatie scenario’s. Bij projecten wordt in veel gevallen in delen gefactureerd, waarbij aanvullende van toepassing kunnen zijn. Afwijkingen in het project leiden tot meer- en minderwerk. Bij abonnementen zijn verbruik, wijzigen en opzeggingen complicerende factoren. Facturatie met een druk op de knop is voor veel bedrijven in de zakelijke dienstverlening een illusie.
verberg uitdagingen
Onze oplossing voor de zakelijke dienstverlening
NetSuite heeft voor ondernemingen in de zakelijke dienstverlening een sterk platform ontwikkeld met uitstekende groei- en administratiemogelijkheden. Duizenden klanten genieten van de uitgebreide mogelijkheden en kunnen naadloos inspelen op de veranderende markt. Hieronder de belangrijke functionaliteit voor de zakelijke dienstverlening: