Samen projecten uitvoeren en beheren
In NetSuite zijn projectbeheer, voortgangsmeting en rapportages geintegreerd in één cloud-ERP-systeem. Zo kunnen projectmanagers en teamleden altijd en overal samenwerken. Eventuele problemen kan je tijdig ontdekken en oplossen via realtime KPI’s en dashboards. De projectgegevens zijn toegankelijk voor alle belanghebbenden in je organisatie.
Ga naar video’s Bekijk onze brochure
Administreer projecten
Met de basis projectenfunctionaliteit van NetSuite houd je overzicht op alle relevante projectactiviteiten zoals orders, facturen en incidenten. Je kunt onkosten, uren en materialen boeken op een project en deze gemakkelijk factureren.
toon meer over het administreren van projecten
- Beheer projecten
Projecten maak je gemakkelijk aan vanuit de klantenkaart. Je kunt gemakkelijk meerdere projecten aanmaken voor een klant waarbij het ook mogelijk is om te werken met subprojecten voor een complexere projectstructuur.
- Van lead tot project en uitvoering
Het is al mogelijk om de projectenfunctionaliteit in te zetten in de acquisitie fase. Creëer je opportunity’s vanuit het project en houd ook al je uitgebrachte offertes inzichtelijk. Ook orders, leveringen en facturen worden op het project geregistreerd wanneer je start met het project.
- Registreer tijd
Via de time-sheets functie kunnen medewerkers gemakkelijk uren boeken op projecten. Je kunt hierbij instellen of de uren eerst goedgekeurd moeten worden voordat ze gefactureerd mogen worden. Het is uiteraard mogelijk om met verschillende tarieven te werken. Via een facturatiewizard kun je de openstaande uren gemakkelijk in een batch factureren.
- Materialen en diensten
Gebruikte materialen en diensten kunnen via verkooporders worden uitgeleverd. Vanuit het order-to-cash proces kun je per verkooporderregel de voorkeuren omtrent facturatie instellen. Zo kun je bijvoorbeeld een verkooporder in termijnen factureren wat handig kan zijn in het geval van een afwijkende facturatie bij projecten.
- Monitor kosten en opbrengsten
Binnen NetSuite is het mogelijk om kosten en opbrengsten verder te verbijzonderen. Op deze manier kun je ook vanuit bijvoorbeeld via inkoopfacturen of de financiële administratie kosten/opbrengsten registreren op een project. Met de uitgebreide financiële rapportages houd je altijd grip op de projectmarges!
toon minder over het administreren van projecten
Uitgebreid projectmanagement
Je hebt waarschijnlijk meer wensen op het gebied van projectmanagement naar gelang er meer omzet wordt gegenereerd met projecten. Met de geavanceerde projecten module heb je de beschikking over de basisfunctionaliteit aangevuld met onderstaande uitbreidingen.
toon meer over uitgebreid projectmanagement
- Resourcemanagement
Met Resourcemanagement kun je interne en externe project resources beheren. Door resources te bundelen in een groep kun je gemakkelijk inzicht krijgen in de bezetting van een bepaalde afdeling. Vanuit de Resource Allocation grid krijg je een grafisch overzicht van de resources en kun je zien aan welke projecten ze werken.
- Projectplan
Gebruik een template of bouw een projectplan van scratch. In het projectplan begroot je de verschillende fases en leg je vast welke pool van resources je wilt inzetten voor een bepaalde taak. Ook leg je hier vast wat de begroting is voor een bepaalde taak. Zo houd je grip op het resultaat per fase. Door taken op een logische manier aan elkaar te koppelen creëer je hiermee een Gant-Chart voor het project.
- Tijdsregistratie
Via wekelijkse timesheets kunnen je medewerkers tijd boeken op de verschillende project(fases). Per project kan er een facturatiedefinitie worden gekoppeld waarin de tarieven per projectfase gedefinieerd kunnen worden. Via de standaard workflows kunnen de uren vervolgens worden goedgekeurd. Uiteraard is het mogelijk om een eigen goedkeuring workflow te creëren die beter past bij jouw eigen organisatie. Projectmedewerkers kunnen hun uren en onkosten ook boeken via een app. Projectmanagers kunnen uren goedkeuren via de app en krijgen hier ook inzicht in de project KPI’s en dashboards.
- Onkosten
De gemaakte onkosten op een project kunnen worden geboekt via het onkosten overzicht. In dit overzicht kan een projectmedewerker gemakkelijk onkosten registeren op projecten zodat je deze eventueel kunt doorbelast naar de klant.
- Facturatie
Projectfacturatie kun je geheel flexibel inrichten per project. Werk bijvoorbeeld met vaste bedragen, eventueel gecombineerd met voortgang of mijlpalen. Een projectplan kan uit een of meerdere mijlpalen bestaan. Daarnaast kun je ook factureren op basis van de materialen, uren en onkosten die worden geboekt.
toon minder over uitgebreid projectmanagement
Financieel projectmanagement
De projectenmodule van NetSuite is volledig geïntegreerd met de financiële administratie. NetSuite heeft alle functionaliteiten om jou te helpen alle kosten en opbrengsten van een project te verwerken in de financiële administratie. Zo zie je niet alleen het resultaat in begrootte uren t.o.v. de gerealiseerde uren maar ben je ook in staat om snel vanuit de verlies- en winstrapportages het resultaat van een project in te zien.
toon meer over financieel projectmanagement
- Financieel boeken uren
Uren kunnen indien wenselijk in de boekhouding worden geboekt. Zo houd je beter zicht op het financiële resultaat van je project. In het geval je met meerdere entiteiten in NetSuite werkt kun je resources onderling doorbelasten.
- Projectbudgetten
Wanneer je een goed inzicht wil krijgen in de financiële resultaten van je projecten kun je gebruik maken van projectbudgetten. Zowel uren, onkosten en materialen worden ten laste geboekt van het project. Door het vastleggen van (maandelijkse) budgetten kun je te werkelijke kosten afzetten tegen de gebudgetteerde kosten.
- Omzetherkenning via POC
Voor langlopende projecten kan het facturatieschema afwijken van de omzet die je per periode wilt boeken. Met een omzetherkenningsplan kun je aan de hand van de voortgang van het project de omzet journaliseren.
toon minder over financieel projectmanagement